Matbutiker bräns ner

Låt mig klargöra mig!! För alla er som inte förstår mig.
"mat har inget med ett folkslag att göra,det är inte så att man menar illa när man köper in mat från ett annat land och en folkgrupp i sverige råkar hata det landet" Menar jaaaaag !!  Nej,jag syftar INTE på alla Irakier absolut inte, jag syftar på dem som är dumma, störda och tror att mat kan förändra ett land!!
Självklart är det inte ALLA sveriges Irakier som har gjort det, snälla vem är dum  och tror det??


____________________________________________________________________________________________________
Herre,min skapare!!!
Jag vill gapskratta åt bränderna i södertälje. Inte gapskratta för att jag tycker det är kul,utan för att jag tycker det är så JÄVLA löjligt. Det hände tillslut. Det som jag en dag trode skulle hända. Irakierna håller på och ta över världen.

För er som inte vet så har dem lagt bomber(för dem tror dem lever i Irak) runt om i södertäljes matbutiker. Maxi,willys  mm.. Dem stör sig på att svenskarna importerar mat från USA. Cola,chips osv.. Dem vill att svenskarna ska sluta köpa in varor från USA bara för att dem själva hamnade i en konflikt en gång i tiden. HAHA!
Dem tror verkligen i sina sjuka hjärnor att Sverige ska bli deras land. Att det ska bli muslimskt och låta sig styras av ingen mindre än dem själva. Ser ni dumma svenskar (i regeringen). Ser ni vad som händer när man ger dem sitt lillfinger, dem tar hela handen. Dem slukar den på mindre än tio sekunder.
Dem är tyvärr inte nöjda än. Efter att dem fått sin moské,efter att dem fått sina jobb och sina pengar..Nu vill dem ha ert land också.Dem är ständigt hungriga,ständigt vill dem ha mer och mer och mer..A visst,ge dem mer ni bara..Snart bränner dem ner era hem också..



Kommentarer
Postat av: Tool

Nu ska jag ta och göra en sak jävligt klar för dig.

Jag är från mellanöstern men det betyder inte att jag handlar precis som demostranterna gör i och med att jag inte är så politiskt inblandad. Men du som svensk fattar ingenting i och med att du inte vet hur det känns att jämt bli kritiserad för sitt ursprungsland och trackad för det. Du vet inte hur det känns för demostranterna att jämt se antingen Israel eller USA's produkter i matbutikerna när det är Sverige, demostranternas nuvarande hemland som säljer varor ifrån länderna som tagit dess framtid från dem. USA och Israel har ingen rätt att göra det och jag tror att vi alla är överrens om den punkten. Men du ska fan ta och passa dig för att släppa sådana jäkla bomber på en blogg, och ja du kanske skiter i om någon blir arg, men du kan fan tänka dig för. Det är visserligen väldigt fel av araberna att göra på det sättet, men säg mig, hur skall man annars hitta lugnet? Om tusen mail och samtal till Willy inte hjälper, vad gör man då? Om man jämt får reda på att Lidl döljer sina Israeliska varor, vilket betyder att dem fortfarande importerar därifrån, vad gör man då?



Du borde bli nerskickad till Irak, och därefter ska jag skratta åt dina stavfel.

Den enda sjuka hjärnan i det här resonemanget är din, du vet inte vad du talar om och därför skriver du detta, du läste artikeln i Metro och tror att du är häftig för att du talar ut om det, fy fan för sådana som dig.

Du är ju inte klok, människa.

2009-02-28 @ 10:43:31
URL: http://ttool.blogg.se/
Postat av: Lifestyle by S

Jag håller faktiskt med dig, det hade kunde lika väl varit jag som skrev det inlägget!

2009-02-28 @ 10:50:25
URL: http://lifestylebys.blogg.se/
Postat av: Tool

Kära maggie?

Grejen är den att jag precis fann en sak gemensamt, jag är också från Syrien. Och ja, visst får dem skicka ner mig. Jag har redan varit där, både i Syrien och Irak x antal gånger.



Ja jag är muslim, men jag går inte heller ner och bränner matbutiker. Men grejen är den att jag enbart vill att du ska försöka se det från deras synvinkel, du kanske inte är kapabel till att bränna ner någon matbutik eller placera en bomb någonstans, men du hade ju gärna velat, antar jag i och med att du anser att ni nerväderas.



Precis som du i ditt inlägg uttrycker ditt raseri mot irakier, uttrycker dem det mot det krista folket. Igår kväll satt jag och diskuterade den här frågan med min mor, hon anser också att det är väldigt fel av dem, men vad ska dem annars göra?

Människor från Mellanöster är väldigt aggresiva och har en väldigt kort stubin, och det resulterar i dessa saker. Dem tror ju att Sverige är emot dem, i och med att de inte respekterar invandrarnas livsstil. Dem är fortfarande människor, fortfarande kött och blod men ändå blir alla jävla araber och invandrare trakasserade för vem dom är.



Ja Maggie, jag tittar på nyheterna ganska ofta också.

Och det är hemskt hur deras livsstil ser ut. Men säg min en sak, en man som flytt från kriget som USA skapat, till Sverige och ser att här säljer dem frukter och matvaror från det landet som förstörde livet för mannen, hur ska han bete sig då? Jag ber om ursäkt om jag sagt något allt för uppkäftigt, men jag blir så trött på att alla invandrare blir så kritiserade, rikta åtminstonde ditt utbrott till någon specifierad, du kunde skrivit Global Intifada ( dem som bränner och saboterar ), annars uppstår ju sådana här diskussioner. Inte alla irakier som är sådana som du beskriver dem



Du måste förstå att det inte är rättvist att leva på det sättet, men trots det så håller jag med dig om en sak, att det är skitdumt att göra sådana saker. Som att fylla en väska med bomber, men ja. Jag vet att det är riktigt vidrigt det dem gör, men ett sådant raseriutbrott gör det värre från din sida, du uttrycker dig på ett väldigt stötande sätt, ursäkta.

2009-02-28 @ 11:13:54
URL: http://ttool.blogg.se/
Postat av: Lifestyle by S

Jo, allt är bra här :)

Vad har du för planer idag då?

2009-02-28 @ 11:30:45
URL: http://lifestylebys.blogg.se/
Postat av: JONNA

Sv. hur mår dudå?

2009-02-28 @ 12:42:42
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Tool

Jo jag förstår.... Förlåt men jag orkar inte fortsätta.

Jag tror vi ser på saken ur olika synvinklar, vilket har sina nack-och fördelar men hur som helst, du må ha rätt angående en hel del, vilket jag tror att jag också har. Men jaja, glad att vi åtminstonde nästan förstår varandra

2009-02-28 @ 13:05:49
URL: http://ttool.blogg.se/
Postat av: Lifestyle by S

okey :)

Jag och pojkvännen ska strax åka till min mamma, och ikväll vet jag inte vad som händer än riktigt ^^

2009-02-28 @ 13:06:38
URL: http://lifestylebys.blogg.se/
Postat av: Tool

Haha, ja men nu skiter vi i det (:

du med snygging!

2009-02-28 @ 13:25:27
URL: http://ttool.blogg.se/
Postat av: Amy.C

hehe..sa till dig att de finns bara på nätet:p

vf köper du inte bara på nätet??

betala bara lite extra med frakten:p

2009-02-28 @ 13:25:52
URL: http://amychen.blogg.se/
Postat av: Nina - This is who I am ♥

jag har redan svarta såna sedan innan, därför blev det vita den här gången :D



kramis

2009-02-28 @ 13:27:01
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: arardiana

okej lite onödigt att göra så dem kan inte styra sverige var deras mat ska komma ifrån :/

2009-02-28 @ 13:32:35
URL: http://ardianas.blogg.se/
Postat av: Ehli

Sv: Tack så mycket hörru!<33 Ja, jag har tagit den bilden =) Bara med min mobil :) Den ser jättefin ut ändå tycker jag, hihi!<33

Men det här som du skriver om irak och irakier tycker jag att du har fel .. :/ Man ska inte tro på allting som kommer från någon annan än de som gjort det! De kanske har gjort det, men det låter inte sannolikt.. =/ De kanske tycker att islam är den rätta religionen och sanningen, och du kanske tycker att någon annan religion är det =) Vi alla människor har rätt till våra egna åsikter och val, precis som du =)Du kanske påverkar andra människor med detta inlägg, vilket är förbjudet, och för det andra får du inte trycka ner någon annan folkgrupp.. Du har väl läst grundlagarna eller bloggens användarvilkor? Det hoppas jag allt! Med det här menar jag absolut inte något dumt, det ska du veta! =)

Du får ha en härlig dag hörru!

Kram<3

2009-02-28 @ 13:33:07
URL: http://ehlis.blogg.se/
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««

sv; hihi, tack så mycekt :)





ska vi lägga till varandra på bloglovin? :)

2009-02-28 @ 13:45:58
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: irma

jag trodde inte det var sant när jag hörde det på TV. Att folk ens orkar tänka ut hur de ska dölja en brandbomb bland chipsen!

2009-02-28 @ 14:09:18
URL: http://lagrenouille.blogg.se/
Postat av: Belinda

man ska ha sin åsikt!

2009-02-28 @ 14:13:30
URL: http://belindas.blogg.se/
Postat av: Fanny [Foto, Stil, vardag]

Nu är andra delen av frågestunden ute på min blogg! Och där ställde just du en fråga. Gå in och läs svaret vettja!

Ha en bra dag!

2009-02-28 @ 14:30:52
URL: http://faaanys.blogg.se/
Postat av: sophia

svar: Tack, Jag är mycket nöjd med den :)

2009-02-28 @ 14:38:29
URL: http://sophiastyden.devote.se
Postat av: jimbo

skulle ni kunna vara jättesnälla och svara på frågan på:

www.welovetv.blogg.se

www.welovetv.blogg.se

www.welovetv.blogg.se

www.welovetv.blogg.se

www.welovetv.blogg.se

2009-02-28 @ 14:53:30
Postat av: svensk kille

jag tycker att det är patetiskt att bränna ner mat-affärer p.g.a vilket land maten kommer ifrån !!! om dom nu inte gillar den maten behöver dom bara inte köpa den...helt stört ! men du kan ändå inte anklaga alla irakier för att ett par stycken gjorde det. så tänk efter innan hela världen kan läsa det här..

2009-02-28 @ 14:57:39
Postat av: Jenny

sv: I guess so..

hihi, tack ;)

2009-02-28 @ 15:20:55
URL: http://jnyg.blogg.se/
Postat av: Ehli

Sv: Hihi tackar så mycket<33

Visst, de kanske tycker att det är fel att köpa in livsmedel från USA, men faktum är att Sverige köper inte bara in livsmedel från USA, ex. är arla mjölken. Arla samarbetar med Danmark, och Lidl (livsmedelsaffär) köper in sina livsmedel från Tyskland. Undrar du kanske hur många irakier som är sociala, jobbar, betalar skatt och inte bojkottar dessa varor från USA? Du kanske nämner en halv femtedel av dem, som bojkottar då, typ. Rubrikens namn: "stoppa invandringen av irakier" .. Alla irakier är inte sådana.. De flesta, och då menar jag riktigt många, trivs med sveriges demokrati! Sverige är ett otroligt bra land tycker jag! Jag bara älskar det, och jag skulle aldrig kunna tänka mig flytta härifrån! Så det jag vill säga är att vi alla är olika .. Vissa kanske tycker så och vissa tkr någonting annat .. Det är som sagt en demokrati, och vi ska visa respekt för alla kulturer =) Hänger du med här eller? hehe :D Jag menar ingenting dumt mot dig =) Ville bara säga det här.. :DHihi

Är vädret soligt hos er också? Det är en underbar dag, och jag hoppas du njuter :) För det gör jag :D

kramar

2009-02-28 @ 15:41:43
URL: http://ehlis.blogg.se/
Postat av: Nikolina

jag fattar ingenting med detta inlägget?

2009-02-28 @ 16:00:21
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««

sv; aha okej :) vad gör dudå? :D

2009-02-28 @ 16:03:02
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: ELLEN

Svar: Hahah, ja, det blev ett par stycken!



Det verkar som att det är en rätt livlig diskussion som pågår här. Vad handlar den egentligen om? Mat? Hahaha, fan va sura alla verkar ♥

2009-02-28 @ 16:29:11
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Amy.C

vadå? vad hände då?:S

jag handlar alltid på nätet, händer ingenting med mig:p haha=)

2009-02-28 @ 17:24:46
URL: http://amychen.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur vet du att det är irakier som har gjort det?

nakno irakierna anklagas för allting herreGud

en bomb i afganistan, dirket, IRAKIER MUSLIMER.. sug kuuuuuk hur vet ni? nakno hämta bevis sen babbla .. fakking amatörer....

niiii säger så, å folk börjar hata oss å så fort dom hör en e från irak då dom ger blickar å så

OKEJ DU MENAR INTE ALLA IRAKIER

men kolla din rubrik? snälla nån .. såklart man ska ta åt dej.....



MEEEEEEEN om det var 100% att dom var irakier..

då jag är med dej... helt psykade människor, som att om man importerar grejer från usa, som att det kommer stoppa kriget...

nice blogg bth!

2009-02-28 @ 17:47:46
Postat av: Anonym

hur vet du att det är irakier som har gjort det?

nakno irakierna anklagas för allting herreGud

en bomb i afganistan, dirket, IRAKIER MUSLIMER.. sug kuuuuuk hur vet ni? nakno hämta bevis sen babbla .. fakking amatörer....

niiii säger så, å folk börjar hata oss å så fort dom hör en e från irak då dom ger blickar å så

OKEJ DU MENAR INTE ALLA IRAKIER

men kolla din rubrik? snälla nån .. såklart man ska ta åt sej.....



MEEEEEEEN om det var 100% att dom var irakier..

då jag är med dej... helt psykade människor, som att om man importerar grejer från usa, som att det kommer stoppa kriget...

nice blogg bth!

2009-02-28 @ 17:48:42
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««

sv; ne jag gör detsamma :)

2009-02-28 @ 17:52:55
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: ELLEN

Svar: Hahaha, det tog tid! Men det var roligt :)



Ah, okej. Fan va surt om diskussionen spårar ut och alla blir bitterfittor, haha :D att diskutera på internet är inte det lättaste alla gånger. jag har varit med i diskussioner som gått käpprätt åt helvete :D

2009-02-28 @ 17:53:35
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Rasha

Jag är muslim och irakie, i och med att jag är det så är jag jäkligt säker på att man måste följa koranen för att vara en muslim, och det finns inte en enda sida, sora, eller ngt citat som lyder "det är rätt att döda, hota eller ens vara elak mot någon". Så sådana människor som placerar bomber, eller ens försöker skada någon är INTE muslimer det kan du ha klart för dig din "smarta" varelse. Sen så spelar det fan ingen roll vilket geografiskt ursprung man har, alla människor är olika o beter sig på olika sätt. Dessa självmordsbombare som du talade om i Batools blogg är definitiv inte irakier, eftersom 90% av Iraks befolkning är shiamuslimer, och "självmordsbombarna" kommer från en gren som kallas "wahabya", wahabayas mål är att mörda så många shiamuslimer som möjligt.

Du drog alla över en kam o talar om att irakier vill ta över landet? men vet du vad, jag tror fan att du antingen är lite efterbliven eller bara mentalt handikappad. Det finns 9 miljoner människor i Sverige, 1 miljon av dem är INVANDRARE. Observera "invandrare" inte just irakier! Så hur i hela friden "skulle vi ta över sverige".



Nu känner jag att jag gjort en bra insats här, innan du läste detta var du bara en dum fördomsfull efterbliven flicka, nu är du en dum fördomsfull efterbliven flicka med lite kunskap om hur det är:)!

2009-02-28 @ 21:26:48
Postat av: Mimisha

Det är bra med en blogg som vågar betätta det man känner. Alla har ju olika åsikter XD

2009-02-28 @ 23:29:55
URL: http://mmiimmii.blogg.se/
Postat av: Fatma

Snälla nån, så du tror att alla irakier är krigare och vill bara ha krig? Hur vet du att det är just Irakier som lagt bomberna? Och föresten bomberna i irak är lagda av terrorister som det är skam att ens kalla dom människor.

2009-03-07 @ 20:07:40
URL: http://fatmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0