Dag 5 - Om det hade varit MIN lillebror.

Idag blev jag arg. Aldrig blivit så arg i hela mitt liv. Aldrig haft modet att skrika på en människa jag inte känner, en människa som är äldre än jag, en jävla kvinna för guds skull.

Vi satt i kolonilotten faster, jag och kusin (låter som en soptipp va fan) när jag plötsligt ser tre handikappade barn och tre personal som tar en promenad runt skolan som de jobbar på. Dem går så fint alla 6, nästan så det såg fridfullt ut. Och av en ren slump står jag där och jag kollar på dem..Tänkte: aww vad söta, ni vet. Och oförmodat petar en av barnen på en personal och utbrottet bryter ut. Hon tar honom i axlarna och skriker allt vad hon har, från toppen av hennes huvud till toppen av hennes tår. Och hon skakar och skakar honom hårt som fan. Med hela hennes kraft. "NU FÅR DET RÄCKA, FATTAR DU!!!??"

Och jag..jag får damp, jag får chock och jag blir ARG !!! Inte fan ska jag hålla tyst om något sånt. Visst, man får ta ett barn och skaka om honom lite lätt, men inte skrika allt vad man har och nästan röra om honom som om man vore en jävla mixer. 
Samtidigt som jag skakar och svär går jag efter dem och försöker leta upp dem för att ta ett allvarligt snack. Jag skakar som sagt och tappar bort mig i tankarna.

När jag ser dem komma gående mot mig stannar jag upp.

- DU, vet du vad? Dem borde undersöka dig och ta reda på om du verkligen får jobba här eller inte, för du verkar vara dum i huvudet. Idiot !! Dem borda ta mig fan undersöka er allihopa.

- vad sa hon, frågade en av personalen?

Och jag fortsatta gå. FYFAN om det hade varit min lillebror. Fan vad jag hade slagit dem. Ja, SLAGIT!!

INGEN gör så med ett barn som inte är sitt eget, och ABSOLUT INTE ett barn som är handikappat och helt utan försvar. Jag knullar upp er som är personliga assistenter om ni gör så med ett barn !! Byt jobb om det inte passa er liksom, gå och dö !!

Jag ska gå till botten med det här. Och tro mig, det låter inte så farligt som det såg ut.

Kommentarer
Postat av: louise

herregud, inte klokt ju!

2010-06-15 @ 23:51:20
URL: http://nilssonlouise.blogg.se/
Postat av: emelie

you go girl!

ja, men du måste åka till usa någon gång snurpan :D <3

2010-06-16 @ 09:10:33
URL: http://emelieastemoo.blogg.se/
Postat av: D

SV: Hejsan! :) Min statistik på unika läsare är runt 100- 120! Hoppas du får en bra dag! :)

2010-06-16 @ 09:44:39
URL: http://whatchathink.blogg.se/
Postat av: Michan

Tack tack, trodde inte de skulle ta så hårt, men man hade inte direkt tänkt tanken eftersom det var en olycka, men med tatueringen så känns det lite bättre.



Men vad hemskt det där med barnet! Att han var utvecklingsstörd också, idioter det finns.

2010-06-16 @ 10:12:34
URL: http://michanelfgren.blogg.se/
Postat av: E M M A

sv: när gjorde han om den då?

för den här killen har hållt på i några år

2010-06-16 @ 11:13:21
URL: http://lifebyemma.webblogg.se/
Postat av: louise

sv: verkligen!

2010-06-16 @ 21:02:22
URL: http://nilssonlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0