Johannes berättelse om Jesus kap 15

Jesus varnar för hat och förföljelse

När människor hatar er, kom då ihåg att de hatade mig innan de hatade er. Om ni tillhörde den här världen, skulle människor älska er, eftersom ni var en av dem. Men nu tillhör ni inte den här världen eftersom jag har inbjudit er att få tillhöra en annan värld, och därför hatar människor er. Komihåg vad jag se till er: en tjänare står inte över sin herre. Om de har förföljt mig kommer de också att förfölja er. Men har de levt under min undervisning kommer de också att rätta sig efter det ni säger. Människor kommer att förfölja er därför att de inte känner Gud, han som har sänt mig. Det ska gå så långt att de som dödar er tror att de tjänar Gud genom deras handlingar ("alah o akbar" - självmordbombare) denna missuppfattning beror på att de aldrig lärt känna sin far i himlen och heller inte mig..



Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, näe jag bara sökte på det på google och din blogg dök upp en av de första sökningarna.. kom till ett inlägg där du hade lagt ut bilder på skor till studenten, för typ ett år sedan.. ;)

2011-04-30 @ 15:43:55
URL: http://ejdestig.blogg.se/
Postat av: Stucked

Hej! Besök Stucked - en sajt på nätet speciellt för Dig! ;)

2011-05-02 @ 13:10:09
URL: http://stucked.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0