Appostelgärningarna- historien om de första troende 28

"Ni ska höra vad jag säger, men ändå inte förstå. Ni ska se vad jag gör men ändå inte fatta! Ja, det här folkets hjärta är så hårt och likgiltigt att de inte kan förstå. Deras hörsel är avtrubbad , så att de inte kan höra, och de har slutit sina ögon, så att de inte kan se. Därför kan de inte vända om till mig och bli botade"


Ja, sådanna är vi människor. Vi sluter våra ögon och våra öron för vi tänker att "det kan inte vara möjligt, det låter inte rimligt att det finns någon där uppe. Det är bara forntida historier". Jag kan säga er att jag också tänkte så förr. Jag tänkte som er. Ni som inte tror. Men jag fick det bevisat. Inte en gång, inte två gånger inte heller 3 gånger utan 4 hela gånger. Och jag tackar min Gud, han behövde inte bevisa för mig så många gånger att han finns. Men jag stör mig aldrig på det. Jag vill bara att ni ska veta det jag vet om honom. Och jag lovar att inget är farligt, inget är läskigt. Det är underbart. Om ni bara ville öppna era ögon mer och lyssna på de människor som tror, då skulle ni förstå. Men ni vill ju inte. Fast ändå ber jag för er, varjedag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0