Att vara rädd om natten

Jag brukade vakna om nätterna, när inte gud fanns i mina tankar. Jag kände alltid en äcklig känsla, som att någon fanns med mig på rummet eller tog mig på ryggen och håret. Oftast höll jag mig vaken av räddsla att något skulle hända. Jag vill aldrig mer vara där, i den situationen och må piss. Jag förstår hur människor utan tro känner. Jag kunde för första gången i mitt liv förstå mig på dem. Och det är hemskt, ni måste verkligen må så dåligt av det. Om jag bara kunde hjälpa er. Få er att förstå hur jag känner. Det händer fortfarande att jag vaknar om nätterna eller har svårt att somna om kvällarna, men då ber jag en bön och gör kors. Det hjälper, alltid hjälper det. Men det är inte gud som gör så att jag blir rädd eller inte kan sova. Det är djävulen. Och alla som säger att han inte finns, de vet ingenting om livet. Så är det bara! Och det står jag för.

Matteus berättelse om jesus kap 7 rad 13
Den trånga porten: Den som vill bli räddad måste gå in genom den trånga porten. Vägen till evigt straff är bred, och porten dit in är vid, och många är det som väljer den lätta vägen. Men porten till livet är trång, och vägen dit är smal. Därför är det bara några få som finner den.


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv haha söt du är!

2010-11-03 @ 23:11:47
URL: http://theresethunell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0