Tack fatima

"Säg till de troende männen att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet; det leder till större renhet i deras liv. Gud är underrättad om vad de gör. Och säg till de troende kvinnorna att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet och inte visa mer av sina behag än vad som anständigtvis kan var synligt; låt dem därför fästa slöjan så att den täcker barmen..."


Tack för infot, men det gjorde inte saken bättre. Det var som jag trodde..
(Det finns för äckliga män i den här världen, inte alla dock)
Men det gör saken värre tror jag. För de som inte får se, de vill ju bara se mer.

Men jag undrar..De som har på sig burka, som täcker ALLT, är det normalt? Själv tycker jag det är LÖJLIGT SJUKT!!! WTF, vem är du typ..


Kommentarer
Postat av: Fatimah

De som har på sig burka, det har de valt själv, det är typ nåt extra! Men det viktigaste är att du täcker allt utom Ansiktet och Händerna! Men om du vill ändå täcka de e det upp till dig! Det Vill följa Profetens fruar, och det e Bra tycker jag! När du har Burka så får du inte Lika mycket uppmärksamhet som utan , männen sänker blicken mer och så! Och Gud vet bättre än oss Annars skulle han inte beordra oss att bära slöja. Hoppas du fick en bild nu, :)

2011-07-15 @ 13:37:18
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Jesus mamma fred vare med henne bar slöja också nunnor, så jag undrar varför slutade många kristna att bära slöja? Det står ju i bibeln att kvinnor ska täcka sitt hår, kristna bärde slöja för minde än 100 år sedan när dem följde bibeln strikt^^bara i USA så bärde dem slöja på 1950-talet tror jag (kanske har fel siffra) och sen slutade dem använda det men använde det fortfarande i kyrkan men nu ser man knappt det? Men i USA i små byar och städer bär dem fortfarande det såg jag på Oprah show :D<3

2011-07-15 @ 20:12:05
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0