Lukas berättelse om jesus kap 21

Det dröjer inte länge förrän allt detta ni nu ser ska jämnas med marken, inte en sten ska lämnas kvar på den andra.
"Mästare": När ska allt detta ske?, undrade han efterföljare. Vad blir tecknet som visar att det börjar?
Han sa: se upp så att ingen lurar er. Många ska komma i mitt namn och påstå att det är Messias och säga att slutet är nära. Men tro dem inte. Och när ni får höra om krig och oroligheter så grips inte av panik. Det måste bli krig först, men det betyde inte att slutet har kommit. Folk och länder ska resa sig mot varandra.Det ska bli allvarliga jordbävningar, epidemier och hundersnöd på den ena platsen efter en andra. Fruktansvärde saker ska hända och stora tecken ska visa sig på himlen.Men innan allt detta ska inträffa ska man gripa er. Ni ska dras inför domstol i synagogorna och kastas i fängelse, och ni ska ställas inför kungar och makthavre därför att ni tillhör mig. Men detta ger er samtidigt chansen att berätta om er tro. Planera därför inte i förväg vad ni ska säga, för jag ska ge er de rätta orden. Ja, ni ska få en sådan vishet och skärpa att ingen av era motståndare kan svara. Ni ska bli förrådda av era föräldrar, syskon, vänner och släktingar och några av er kommer att dödas. Alla ska hata er därför att ni tillhör mig. Men Gud ska beskydda er. Inte ett hårstrå på ert huvud ska gå förlorat. Stå fast och håll ut så ska ni vinna evigt liv. Men den dagen ni ser Jerusalem omringat av armeer, då vet ni att stadens undergång är nära. Då måste de som är i Judeen fly upp i bergen. De som bor i jerusalem måste lämna staden så fort som möjligt. och ingen som är utanför staden får gå tillbaka dit.

Sedan ska märkliga tecken visa sig i solen månen och stjärnorna, och på jorden ska folk gripas av ångest och oro inför havets och vågornas dån. Människor ska gå under av skräck inför det som ska drabba världen, för universums krafter ska skakas. Och då ska man få se mig, Människosonen komma på ett moln med makt och stor härlighet. När ni ser allt detta hända så räta på er och fatta mod, för då är er befrielse nära.


Förstår ni vad jag menar. Han säger här klart och tydligt allt som ska ske redan innan det skett. Och titta nu sker det ju massor med ting. Men ni vägrar fortfarande tro på honom. Jag förstår inte !!!

Kommentarer
Postat av: Antonia

Jag kommer alltid stå på din sida. Och jag kommer alltid att tro på Gud och Jesus. Ingen av mina kompisar är kristna och dom tycker allt jag säger är knäppt,att dom inte någon gång kan förstå...

2011-03-23 @ 11:40:44
URL: http://antoniabast.blogg.se/
Postat av: Antonia

sv: Ja,dom har till och med börjat viga homosexuella i kyrkan. Vilket är en stor synd enligt bibeln. Hur långt ska samhället gå?

2011-03-23 @ 12:10:12
URL: http://antoniabast.blogg.se/
Postat av: Antonia

sv: Nej det är inte klokt. Och att inte prästerna protesterar?! Dom som ska vara så kristna och duktiga!

2011-03-23 @ 14:34:25
URL: http://antoniabast.blogg.se/
Postat av: chamsine

Jag förstår vad du menar, jag menar med att jag inte tror på Bibeln som ett "bevis".

Jag har läst Bibeln och mycket liknar Koranen, Bibeln är jätte fin i sig :)



Och man lär sig om Kristendomen, den är fin, jag är uppvuxen som "Kristen" så jag vet hehe

2011-03-23 @ 14:39:41
URL: http://chamsinenews.blogg.se/
Postat av: Chamsine

Min mamma är Kristen och vi växte upp med att vi fick välja våran egna religion men min mamma praktiserar Kristendomen och jag är uppvuxen med att gå i Kyrkan osv osv osv och Bibeln men jag har konverterat till Islam för 2 år sedan

2011-03-23 @ 16:03:30
URL: http://chamsinenews.blogg.se/
Postat av: Från en rädd Angeliqa :'(

usch nu börjar jag blir rädd :(

Er befrielse betyder det, att efter allt detta att tillsist kommer vi att hamna i himlen ?

När jag läste allt detta började jag gråta, för jag är nämligen rädd för att dö.

Jag vill leva, för det är när jag inte vet hur det är då i himlen, så det är de som skrämmer mig. tänk om jag inte hittar min familj bland alla dom andra.

Att stå bland alla andra, och vara ensam..

Tror du att jordens undergång är 2012...? :'(

2011-03-23 @ 20:26:52
URL: http://angeliqasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0