Helt otroligt

Tänker: nu ska jag leta upp de där fantastiska stycket om vad Gud vill att vi ska göra med våra kroppar.
Så jag öppnar bibel. Ur 585 sidor får jag fram sidan 368, det är den, de stycket jag precis skulle leta fram. Tack Gud =)


"Första Korinthiebrevet 6"

En del av er säger: jag är fri och kan göra som jag vill. Men tänk på att allt inte är bra för oss människor. Den som hävdar att han är fri och kan göra som han vill löper nämligen stor risk att bli slav under sina egna begär. Jag kan hålla med dessa människor när de säger att maten är till för magen och magen för maten. Men kom ihåg att Gud en dag ska göra slut på både mat och mage. Däremot har de helt fel när de säger att det är tillåtet att leva i sexuell lösläppthet. Kroppen är inte skapad för sådant. Den är till för att ära och tjäna herren Jesus, eftersom han är herre över våra kroppar. Våra kroppar ska ju genom Guds kraft uppväckas från de döda en dag, precis som jesus blev uppväckt. Dessutom är de troende en del av Kristus kropp, därför att era kroppar är olika delar i hans kropp. Ska jag då ta del av Kristus och förena honom med en prostituerad? ALDRIG!
För ni vet väl att den som ligger med en prostituerad, smälter till en kroppsligenhet med henne. Det står ju i skriften: när en man förenas med en kvinna så blir de två ett. Men den som förenas med Gud smälter till en andligenhet med honom. Håll er därför borta från all sexuell lösläpphet. Andra synder sker utanför kroppen, men den som ägnar sig åt sexuell lössläpphet syndar mot sin egen kropp.
Vet ni inte att er kropp är ett tämpel åt Guds heliga ande som bor i er och som ni har fått av Gud? Er kropp tillhör alltså inte er själva utan den tillhör Gud. Han har ju "köpt er fria" från ert slaveri under syndens tid och har redan betalat priset för er. Se därför till att ära Gud med er kropp.



                                         

KÄRLEK !!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0