Hon sa..

Det var det hon sa. "ähh,ni tror på två gudar" Och jag kan förstå henne. För ärligtalat så förstår jag det inte själv. Men jag bryr mig inta. För det finns så mycket mer. Bortom allt förstånd. Det är den där känslan som inte kommer på bestämd tid. Oplanerat. Precis som dagen han kommer ner igen för att samla sina får och ge upp de som aldrig trodde på honom. Men vad kvinnan inte förstod var att han är ett och samma. Bara i en annan form. I en mänsklig kropp med mänskliga känslor. Men ja, det är svårt för mig att förstå än idag. Fast det gör inte så mycket. Så länge jag försöker följa hans vilja. Min dröm är att jag ska bli så pass religös som möjligt och göra allt han vill att jag ska göra. Att jag ska rädda de som inte förstår. Men jag vet. Det krävs tid. Det krävs tålamod och många timmar med min bibel. Jag vill känna honom. Som jag kände honom förut. För alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0